Top

Veel gestelde vragen aan de klantenservice

FAQ (vaak gestelde vragen)

Hieronder zit u vragen (en antwoorden) die onze Klantenservice vaak gesteld krijgt.

V: Hoe zijn de kussens gevuld?
A: Onze kussens zijn stevig gevuld! In de loop van de tijd slinkt de vulling iets en worden de kussens zachter. Als u van wat zachtere kussens houdt dan adviseren wij u om een losse hoes en los binnenkussen met rits te bestellen. Bij deze combinatie kunt u zelf eventueel wat vulling uit het binnenkussen verwijderen!

V: Waarom vragen jullie geld voor het versturen van stof stalen?
A: Helaas zijn we in het verleden geconfronteerd met behoorlijk veel "klanten" die stalen bestellen en vervolgens geen bestelling plaatsen. Het knippen van staaltjes en de administratieve handelingen om deze te versturen kosten veel tijd. We hebben daarom besloten een bedrag te gaan berekenen voor de verzending. Bij de verzending ontvangt u een eenmalige kortingscode die u bij uw daadwerkelijke bestelling kunt inwisselen. Voor bestellende klanten blijven de stalen dus gratis!

V: Wat is jullie levertijd?
A: 95% van de bestelde artikelen wordt binnen 3 werkdagen na betaling bij u bezorgd. Soms kan het, vanwege bijvoorbeeld drukte bij de productie-afdeling, iets langer duren. Als u een bestelling bijvoorbeeld vanwege een verjaardag op een uiterste datum in huis zou moeten hebben, geef dit dan aan in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces. Uw bestelling zal dan met voorrang worden behandeld. Wij kunnen echter geen keiharde garanties omtrent de levertijd geven omdat we de artikelen op bestelling produceren en we mede afhankelijk zijn van externe partijen!
 
 
V: Wat als het produkt niet aan mijn wensen voldoet?
A: Over het retourneren van onze produkten zijn wij duidelijk: u heeft een (wettelijke) bedenktijd van 14 kalenderdagen. Bevalt het produkt niet dan kunt u het terug sturen en krijgt u uw aankoopbedrag binnen 14 dagen retour. U dient wel schriftelijk aan ons door te geven dat u producten terug stuurt en u dient de verzendkosten voor het terugsturen zelf te betalen! Niet aan ons doorgegeven retourzendingen komen volledig voor uw rekening!
 
V: Hoe zit het met de kwaliteit van de artikelen?
A: Kussenwereld gebruikt voor haar produkten uitsluitend grondstoffen van de hoogste kwaliteit. Er worden uitsluitend Nederlandse grondstoffen gebruikt dus geen inferieure Aziatische. Wij produceren alles in eigen beheer en kunnen daarom aan de hoogst mogelijke kwaliteitseisen voldoen. Bij ons betaald u voor het produkt en niet voor de naam die er aan hangt!
 
V: Hoe zit het met de garantie?
A: U ontvangt van uw bestelling een factuur via email. Deze factuur is tevens uw garantiebewijs. Bij Kussenwereld / Zitzakwereld krijgt u één jaar garantie op fabricagefouten! Bewaar uw factuur daarom goed.
 
V: Wat zijn de verzendkosten?
A: Over de verzendkosten van onze produkten zijn wij duidelijk. Dat is afhankelijk van volume en gewicht. Voor meer informatie over de, door ons gehanteerde, verzendkosten klik hier. Voor België gelden andere tarieven. De uiteindelijke verzendkosten worden altijd tijdens het besteltraject vermeldt!
 
V: Leveren jullie ook aan bedrijven?
A: Ja, wij zijn, naast de webshop voor consumenten, een groothandel in kussens, zitzakken en aanverwante artikelen. Wilt u, als bedrijf, bij ons afnemen voor wederverkoop, neem dan contact met ons op of kijk op onze site voor zakelijke afnemers voor een overzicht van een aantal van onze mogelijkheden: www.euroasia.nl

V: Staat jullie complete assortiment in de webshop?
A: Nee, wij hebben tienduizenden verschillende designs en hebben zelf een keuze gemaakt welke designs we in de webshop plaatsen. Heeft u specifieke wensen, bel ons dan!

V: Hebben jullie een winkel?
A: Kussenworld is gevestigd in een loodsencomplex. Wij hebben geen echte winkel en/of showroom. We hebben enorm veel stoffen op voorraad maar geen eindproducten. Alles wordt op bestelling gemaakt.
Vanzelfsprekend bent u altijd van harte welkom om (kan ook in het weekend maar altijd op afspraak!) bij ons te komen kijken! Bel voor het maken van een afspraak met de Klantenservice.
 
V: Ik wil een produkt in een aparte maat bestellen. Wat zijn de kosten?
A: In onze online shop ziet u de prijzen voor de standaard aangeboden maten. Als u een andere maat wilt dan kunt u contact met ons opnemen (klantenservice). U dient er rekening mee te houden dat er voor de niet-standaard maten een meerprijs wordt berekend. Dit wordt veroorzaakt door de hoeveelheid stof die niet meer gebruikt kan worden. Wij krijgen stoffen namelijk in standaardmaten binnen. Op maat gemaakte producten kunnen NIET geruild worden!
 
V: Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
A: Ja, u kunt uw bestelling bij Kussenwereld afhalen. Hiervoor dient u (i.v.m. onze planning) even een afspraak te maken. Afhaaladres en showroom zijn gevestigd op de Winkler Prinsstraat 16-18, 9403 AZ in Assen. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met de klantenservice. Voor de lokatie, klik hier
Wij hebben geen PIN-apparaat. Bij afhalen kunt u uitsluitend contant betalen!
 
V: Welke betaalmogelijkheden biedt Kussenwereld?
A: U kunt bij ons betalen via iDeal (gratis), Mister Cash (gratis), DirectEbanking (gratis), overboeking (gratis) en contant bij afhalen. Wij hebben geen PIN-apparaat. Bij afhalen kunt u uitsluitend contant betalen! 
Houdt er rekening mee dat uw produkten pas zullen worden verzonden nadat uw betaling bij ons binnen is!
 
V: Hoe worden de produkten verzonden?

A: Al onze produkten worden verpakt in een polybag (stevige plastic zak). De produkten en verpakking worden op gebreken gecontroleerd vóór ze worden aangeboden bij de vervoerder.

V: Hoe weet ik de status van mijn bestelling?

A: Als u besteld in de webshop ontvangt u automatisch een orderbevestiging. Als u de bestelde produkten heeft betaald dan maken wij de produkten. Als uw bestelling volledig is aangeboden bij de vervoerder ontvangt u een mailtje met alle informatie. Uw bestelling wordt dan (normaal gesproken) binnen 2 werkdagen bij u aangeboden.
 
V: Kan ik onder rembours betalen?
A: Nee, Kussenwereld biedt deze mogelijkheid niet.

V: Wat betekenen de wasadviezen op waslabels?
A: zie onderstaande tabel voor duidelijke uitleg:
Wasvoorschriften kussens en hoezen

V: Kan ik de hoezen van de loungekussen wassen?

A: De hoezen van de loungekussens kunt u wassen met een handwas op maximaal 40 graden. U kunt wasmiddel gebruiken (niet te veel), daarna afspoelen met schoon water. De hoezen zijn gemaakt van kunststof vezels, deze nemen geen water op. De hoezen een tijdje nat ophangen om volledig te drogen.