Skip to main content
Advies nodig? 0592-407750
3-5 WERKDAGEN LEVERTIJD MAATWERK MOGELIJK HANDGEMAAKT

Veelgestelde Vragen

Populaire vragen

  • Welke betaalmethoden zijn er?

    Je kunt bij ons betalen met IDeal (gratis), Mister Cash (gratis), Direct Ebanking (gratis), PayPal. Alle mogelijkheden tref je ook aan bij het afrekenen. 

  • Kan ik jullie producten uitproberen in de winkel?

    Je mag altijd bij ons langs komen om modellen uit te proberen. Maak even een afspraak van te voren. Zo kunnen wij vast weten om welk kussen of welke zitzak het gaat.

  • Kunnen we samenwerken?

    Kussenwereld staat altijd open voor een leuke samenwerking. Kom maar op met je idee en we gaan brainstormen en onderzoeken waar mogelijkheden liggen om elkaar waarde te geven.


Bestellen & Verzending

  • Wat zijn de verzendkosten en verzenden jullie ook internationaal?

    De uiteindelijke verzendkosten worden altijd tijdens het besteltraject vermeld. Voor hele grote bestellingen en veel volume maken wij een goede calculatie op maat volgens de normale prijzen die onze bezorgpartners rekenen. De standaardverzendkosten voor een bestelling is €8,95 voor Nederland. Internationaal verzenden kan zeker. De verzendkosten zijn afhankelijk van volume en gewicht. Voor België en Duitsland gelden andere tarieven, afhankelijk van het tarief van onze bezorgpartners. 

  • Kan ik mijn bestelling volgen?

    Ja je bestelling wordt verstuurd met Track en Trace. Je ontvangt, vanaf het moment dat je pakket ons magazijn verlaat, een mail met een link naar de website van PostNL en je track & trace code. Op de site waar de link naartoe leidt kun je je track & trace code invullen en zie je de huidige status van je bestelling.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?

    Bestellingen uit onze collectie worden na betaling geproduceerd en binnen 3-5 werkdagen aangeboden voor verzenden. Bij afwijkende levertijden waaronder maatwerk is dit 10 werkdagen. Je wordt telefonisch of per e-mail op de hoogte gebracht. Let op! Gedurende de uitverkoop en tijdens andere acties kan het voorkomen dat bestellingen wat later worden verzonden. Mocht het zo zijn dat jouw pakket buiten Nederland wordt bezorgd, dan is het handig om rekening te houden met andere levertijden. Deze verschillen per land van bestemming.

  • Waarom vragen jullie geld voor het versturen van stofstalen?

    Helaas zijn we in het verleden geconfronteerd met meerdere klanten die stalen bestellen en vervolgens geen bestelling plaatsen. Het knippen van staaltjes en de administratieve handelingen om deze te versturen kosten veel tijd. Dat doen we graag voor onze klanten en daarom zeggen wij dat onze stalen 100% gratis zijn bij serieuze klanten. We hebben daarom besloten een klein bedrag van €3,- te berekenen voor de verzending. Bij de verzending ontvang je een 1-malige kortingscode die je bij jouw daadwerkelijke bestelling kunt inwisselen. Voor bestellende klanten blijven de stalen daarom echt 100% gratis! 

  • Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?

    Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op! Stuur een mail naar: info@kussenwereld.nl en vermeld hier duidelijk jouw naam, bestelnummer en de items waar het om gaat. Dan kunnen wij je zo snel mogelijk helpen en het voor je oplossen!

  • Ik wil een product in een aparte maat bestellen. Wat zijn de kosten?

    In onze online shop zie je de prijzen voor de standaard aangeboden maten. Als je een andere maat wil kan je altijd contact met ons opnemenHou er wel rekening mee dat voor maatwerk een meerprijs wordt berekend. Dit wordt veroorzaakt door de hoeveelheid stof die niet meer gebruikt kan worden. Wij krijgen stoffen namelijk in standaardmaten binnen. Op maat gemaakte producten kunnen niet geruild worden, behalve als er sprake is van een fabricagefout – dit wordt altijd zo spoedig mogelijk opgelost.

  • Hoe worden de producten verzonden?

    Al onze producten worden verpakt in een polybag (stevige plastic zak). De producten en verpakking worden op gebreken gecontroleerd vóór ze worden aangeboden bij de vervoerder.

  • Kan ik onder rembours betalen?

    Nee, Kussenwereld biedt deze mogelijkheid niet.


Omruilen & Retour

  • Hoe kan ik een product ruilen of retourneren?

    Is je bestelling niet helemaal wat je ervan had verwacht? Jammer, maar geen enkel probleem om deze te retourneren. Bij Kussenwereld heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na factuurdatum en na e-mail contact. Hierbij is het wel van belang om te vermelden dat je een aankoopbewijs nodig hebt om je geld terug te krijgen of garantie te krijgen. Het is helaas niet mogelijk om een besteld maatwerk artikel om te ruilen wanneer je bestelling voldoet aan alle eisen. Wil je een andere maat of kleur? Dan kan je altijd een nieuwe order plaatsen. Mocht het artikel niet goed zijn is het uiteraard garantie en zorgen we voor een oplossing.

  • Hoe worden de verzendkosten bij retourneren berekend?

    De verzendkosten (dit zijn de kosten die je betaald wanneer het product vanuit ons naar jou verstuurd wordt) worden alleen terugbetaald wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd. Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet teruggestort. Let op: de retourkosten (dit zijn de kosten die je betaald voor het terugsturen van de bestelling naar ons) zijn voor eigen rekening! Wil je geen retourkosten betalen? Dan kun je je pakketje afgeven in Assen aan de Ten Catestraat 19

  • Mijn bestelling is niet naar wens en nu?

    Bij Kussenwereld proberen we altijd met onze klanten mee te denken. Mocht jouw aankoop uit onze collectie niet naar wens zijn, dan heb je altijd de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen retour te sturen. Hierbij is het wel van belang dat je een aankoopbewijs hebt, zodat wij met je mee kunnen kijken naar het retourneren van je geld of dat er sprake van garantie. Op maat gemaakte artikelen mogen niet retour mits er fabricagefouten zijn gemaakt dan lossen we het zo spoedig mogelijk op.

  • Hoe lang duurt het voordat een retourzending is verwerkt?

    Een retourzending en verwerking hiervan duurt maximaal 14 dagen. Na ontvangst van je retourzending wordt het bedrag direct door ons terug gestort op je (bank)rekening/creditcard welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de bestelling. Dit duurt vanaf het moment van overmaken maximaal 5 werkdagen. Als je betaald hebt met een creditcard kan het zijn dat het wat langer duurt.

  • Aan welke voorwaarden moet een retourzending voldoen?

    De voorwaarden van retour zenden van je bestelling. Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening! Stuur de artikelen die je wenst te retourneren in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending spoedig kan worden verwerkt. Meer informatie hierover lees je hieronder terug. Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd. Niet-identificeerbare retourzendingen worden zo mogelijk teruggestuurd naar de afzender. Zonder track en trace code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retouren. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.


Materialen & Onderhoud

  • Hoe zijn de kussens van Kussenwereld gevuld?

    De kussens van Kussenwereld zijn stevig gevuld! In de loop van der tijd slinkt de vulling iets en worden de kussens zachter. Als je van wat zachtere kussens houdt dan adviseren wij om een losse hoes en een losse binnenkussen met rits te bestellen. Bij deze combinatie kan je zelf vulling uit het binnenkussen verwijderen of erin stoppen om je eigen comfort te bepalen.

  • Waar komen de materialen vandaan?

    Kussenwereld gebruikt voor haar producten uitsluitend grondstoffen van de hoogste kwaliteit. Er worden uitsluitend Nederlandse grondstoffen gebruikt dus geen inferieure Aziatische. Wij produceren alles in eigen beheer en kunnen daarom aan de hoogst mogelijke kwaliteitseisen voldoen. Bij ons betaal je voor het product en niet voor de naam die er aan hangt!

  • Hoe moet ik mijn product schoonmaken?

    Wij hebben veel verschillende materialen met verschillende wasvoorschriften. Wij versturen deze mee. Wanneer de wasvoorschriften niet zijn meegestuurd kun je ons per mail of telefonisch bereiken voor het beste advies  om jouw kussen op de juiste manier schoon te maken.


Over Kussenwereld

  • Wat is jullie levertijd?

    95% van de bestelde artikelen wordt binnen 3 tot 5 werkdagen na betaling bij jou bezorgd. Soms kan het, vanwege bijvoorbeeld drukte bij de productieafdeling, iets langer duren. Als je een bestelling bijvoorbeeld vanwege een verjaardag op een uiterste datum in huis zou moeten hebben, geef je dit even aan in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces. Je bestelling zal dan met voorrang worden behandeld. Wij kunnen echter geen keiharde garanties omtrent de levertijd geven omdat we de artikelen op bestelling produceren en we mede afhankelijk zijn van externe partijen!

  • Wat als het product niet aan mijn wensen voldoet?

    Als het over het retourneren van onze producten gaat dan heb je een (wettelijke) bedenktijd van 14 kalenderdagen. Bevalt het product niet dan kan je het naar ons terugsturen mits het geen maatwerk is. Je krijgt dan het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour. Je dient wel schriftelijk aan ons door te geven dat je het product terug gaat sture en je dient de verzendkosten voor het terugsturen zelf te betalen! Niet aan ons doorgegeven retourzendingen komen volledig voor je eigen rekening! Mochten er fouten in de productie zitten lossen we het uiteraard zo snel mogelijk voor je op.

  • Parkeergelegenheid

    Kom je met de auto? Kussenwereld is goed bereikbaar met de auto en je kunt voor de deur gratis parkeren aan de Ten Catestraat 19 in Assen. De koffie wordt vers voor je gezet.

  • Leveren jullie ook aan bedrijven?

    Ja, wij zijn, naast onze webshop voor consumenten, een groothandel in kussens, zitzakken, loungekussens, sierkussens en aanverwante artikelen. Bedrijven zijn van harte welkom. Wil je, als bedrijf, bij ons afnemen voor wederverkoop, neem dan contact met ons op.


Overig

  • Hebben jullie een winkel?

    Kussenwereld is gevestigd in een loodsencomplex. Wij hebben geen echte winkel en/of showroom. We hebben enorm veel stoffen op voorraad maar geen eindproducten. Alles wordt op bestelling gemaakt.
    Vanzelfsprekend ben je altijd van harte welkom om (kan ook in het weekend maar altijd op afspraak!) bij ons te komen kijken! Bel voor het maken van een afspraak met de Klantenservice.

  • Staat jullie complete assortiment in de webshop?

    Nee, wij hebben tienduizenden verschillende designs en hebben zelf een keuze gemaakt welke designs we in de webshop plaatsen. Voor specifieke wensen kan je even met ons bellen of mailen. Wij werken met de grootste stoffenleverancier van Europa. Wat je zoekt hebben wij.

  • Kan ik de hoezen van de loungekussen wassen?

    De hoezen van de loungekussens kan je wassen met een handwas op maximaal 40 graden. Je kan wasmiddel gebruiken (niet te veel), daarna afspoelen met schoon water. De hoezen zijn gemaakt van kunststof vezels, deze nemen geen water op. De hoezen een tijdje nat ophangen om volledig te drogen.

Heb je nog vragen?

×
Mijn winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt.